İki tarafta birbirini çizgileri aşmadan onurlandırıyor fakat iş hangisinin en iyi olduğu konusuna gelince ipler kopuyor.. Pele 60'lı yılların buldozer Brezilya'sının başrol aktörü gibiydi ama takıma bakıldığında birçok da başarılı oyuncu vardı ardında.. Maradona ise futbolun daha savaşçı bir yapıda oynanmaya başladığı 80 kuşağının robin hood rolündeki oyuncusuydu. Pele bir bakıma Santos formasıyla Brezilya'da hiç riske girmeden oynuyordu. Asla Avrupa piyasasına çıkmayı düşünmemişti mesela.. Maradona ise Napoli'de efsane 10 olmuştu. Kime sorsanız İtalya, ispanya gibi ligleri Brezilya ligine tercih eder.. Ha bir de Amerika macerası var Pele'nin.. Yasin Özdenak'ın kalecilik yaptığı Cosmos'ta.. Pele'ye göre her yer çamurluydu topa vurmak zordu ofsayt tartışmaları olsa da attığı her gol en iyisiydi. Maradona ise tek başına takımını şampiyon yapabilen bir oyuncuydu. Tek ihtiyacı olan şey Tanrı'nın eliydi.. Aslında en iyi açıklamayı belki de asi adam Cantona yapmış.. "Maradona her zaman en iyi olacak.aralarındaki en can alıcı fark Maradona'nın etrafında iyi oyuncuların olmaması ve takımı tek başına sırtlamasıydı.Eğer Maradona'yı Arjantin'den çıkarsaydınız 1986 da o takım asla dünya kupası kazanamazdı.Fakat Brezilya Pele olmadan da kazanabilirdi. O asla yalnız değildi.."Bu tartışma yıllar boyu sürer gibi ta ki en iyisi gelene dek..

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder